La realitat virtual està vivint uns anys una mica confusos. El llançament de les HTC Viu, les Oculus Rift i les Playstation VR preveia un futur molt prometedor, no obstant això, l’elevat preu d’aquests visors i els alts requeriments que necessiten els sistemes per a fer-les funcionar van frenar una mica l’avanç d’aquesta tecnologia.

Aquests obstacles no han detingut a les grans companyies, que confien plenament en el futur de la realitat virtual. Hem d’afegir que les TIC mouen en el món més de 3’5 bilions de dòlars, un negoci molt atractiu que genera rendibilitat. Les previsions econòmiques de la realitat virtual en els pròxims cinc anys són espectaculars, s’espera que el volum de negoci augmenti dels 10 bilions de 2016 fins als 150 bilions de dòlars en 2020.

Les xifres dels experts

International Data Corporation (IDC) estima que el mercat de la realitat virtual i augmentada arribi a les 81,2 milions d’unitats en 2021. En aquest escenari els sistemes de VR representaran més del 90% del mercat fins a 2019 i la AR la resta.

En l’actualitat, empreses importants com Google, Microsoft, Samsung o Sony ja han llançat les seves ulleres de realitat virtual. El repte ara és dotar de contingut de qualitat a aquesta tecnologia, i trobar vies, com una ‘killer’ app, que aconsegueixi introduir de ple a la VR en la vida de la gent.

Un aspecte important a tenir en compte, per al desenvolupament de la realitat virtual, és l’augment considerable del trànsit de dades sense fils, el qual creixerà més del 650% en els següents 4 anys. Aquest fet permetrà que els sistemes de VR puguin transmetre dades de forma més ràpida i eficaç, la qual cosa es tradueix en major qualitat d’imatge i velocitats majors de fotogrames, millorant la immersió i l’experiència de l’usuari.

Equip de Comunicació

Author Equip de Comunicació

More posts by Equip de Comunicació

Leave a Reply